Arter

Godkendte Arter, som ikke går ind under begrebet ‘evner’ er:

Mutant:
Er en fællesbetegnelse for alt der bærer mutantgenet der kan udvikle evner eller fysiske modifikationer på arterne nedenfor.

Menneske (Evneløs)
Mennesket er evneløst og har derfor ingen evner. En helt almindelig person som vi kender det fra vores verden. De har derfor heller ingen problemer med regeringen og kan have fordele i større plots, dog kan det også have ulemper ikke at have nogen evne.
Bemærk venligst at mennesker kan udvikle en evne over tid. Det er tilladt at bestille en evne senere i spillet for denne art.
Darklighter:
Disse ligner til forveksling mennesker, men har runelignene aftegn der kan minde om tattoveringer. De tilbeder underverdenen og tjener generelt den mørke side. Næret af Ondskab og Magtbegær, bruger de deres kræfter som blandt andet er fuld kontrol over stemmebåndet og dets muligheder til at tale med en stemme de har hørt én gang eller mere. De kan derud over frembringe en bue og pile ud af den blå luft. Pas på! Pilene er oftest forgiftede med infektions fremprovokerende middel. Det siges at deres runer gør at de kan kende andre Darklightere på flere kilometers afstand og de kan teleportere til andre Darklighere, men dette er ikke bekræftet.

Rumvæsen (Deriblandt Sayajin og Jedis)
Rumvæsner er en fællesbetegnelse for karakterer der ikke kommer fra denne planet. De kommer i alle former og størrelser og farver. Mange af dem ligner slet ikke andre arter og andre gør. De er somregl kloge på teknologi. Under runvæsner findes der blandt andet disse racer:
Sayajin:
Ligner mennesket men har strithår, er af lav men kompakt og muskuløs støbning med abehale bagpå. Sayajiner er kendt for at have overmenneskelig styrke og kan hvis de stirrer på fuldmånen, forvandles til en kæmpeabe en nat ad gangen. Sayajiner har desuden et stadie hvor de bliver blondte med blå øjne og kan flyve. De siges at være stærkere i denne form. Sayajiner har ikke så meget hjerne at gøre brug af og tror alting kan løses gennem kamp. De er hidsige og agressive.
Jedi:
Jedis ligner mennesker til forveksling og er kendt for at have styr på lyssværd og hurtige køretøjer. De har et godt overblik i blandt andet kampsituationer og tænker meget strategisk. De kan heale mindre skader på sig selv og andre, men er begrænset til kødsår mindre end 3-4 cm i diameter. De kan altså heale skudsår og rifter, men ikke større skader eller sygdomme.
Pokemoner:
Pokemoner kommer fra en planet hvor de er dyr uden talegaver. De kan forstå hinanden men ikke almene dyr fra jorden. Dog har de mulighed for at kunne skifte form mellem deres egen pokemonform og en menneskeskikkelse.
Bemærk venligst at disse er kommet til verdenen med én evne som ikke har noget med serien Pokémon at gøre, nødvendigvis.

Dyr (Med talegaver)
Dyr er en betegnelse for væsner skabt på jorden som ikke er mennesker. For at være under denne art, skal dyret have evnen til at tale med andre mutanter og arter.
Bemærk venligst at dyr kan udvikle en evne over tid. Det er tilladt at bestille en evne senere i spillet for denne art.

Overnaturlige Væsner (Med talegaver)
Overnaturlige væsner kan være umenneskelige væsner fra eventyr, parallelverdener eller andre planeter. For at være denne art skal karakteren have evnen til at tale med andre mutanter og arter.
Enhjørninge, Pegasuser, Alicorns:
Heste med egenskaber som vinger og horn. Heste med vinger kan flyve og heste med horn kan udøve mild magi som at få blomster til at gro eller flytte små genstande (op til 15 kg). Alicorns har både vinger og horn, men er ikke så dygtige til at styre begge dele. Disse heste varrierer i farver og er ikke bundet af naturens egne hestefarver.
Drager:
Større krybdyr, oftest med bærende vinger, som kan bruges til at flyve. Varrierer i størrelse og farver, men fælles for dem alle er at de har skarpe tænder, slange øjne og kan spyge et element ud af munden. Dette er typisk ild, men undertiden ses også is, vand, luft og naturprægede elementer som sten og slyngplanter.
Feer:
Menneskelignene væsner der kan varrierer i farver og former. Fælles for dem er at de selv bestemmer størrelsen på deres krop og kan skifte mellem at være 1 cm høj til 3 meter høj. De har sommerfugle eller insektagtige vinger, typisk farverige og en anelse gennemsigtige. Feer kan flyve og drysser tryllestøv der kan få andre til at flyve i op til 10 minutter ad gangen.
Trolde:
Er mellem 1,5 til 6 meter høje og ret bredde. De bruger primitive våben og er ikke så smarte. De kan være nøgne, men bærer ellers simpelt tøj af skind. Deres hårpragt varrierer meget. Nogle har meget hårpragt, især hunkønnet, mens andre er helt skaldede. Vorter, piercinger, knogler og skrumpehoveder ses ofte på disse gyslige væsner der ikke har specielt meget hjerne. De har dog mulighed for at teleportere sig fra et sted til et andet.
Vampyrer:
Vampyrer ligner til forveksling mennesker i størrelse og drøjde. Dog er de blege, typisk mørkhårede, har sylespidse hjørnetænder som de bruger til at drikke blod med. Vampyrer har brug for Art’s bestemt blod (Ikke dyreblod) min. én gang om måneden, gerne oftere. De er udødelige overfor sygdomme og alderdom, men kan godt slåes ihjel med ingredienserne Sølv, Hvidløg og Kors. Vampyrer har evig ungdom, men kan ikke viderebringe sin art gennem avl. For at lave nye vampyrer, skal man bides af en eksisterende vampyr, som i stedet for at slå vedkomne ihjel ved sin blodtørst, i stedet skal lade vedkomne overleve. Vampyrer har som en lille side gevinst, evig ungdom og evnen til at forvandle sig til flagermus.
Kentaure:
Menneske på overdelen og hest på underdelen. De har ikke nogen egentlige evner og kommer i mange, naturlige farver. De varrierer i størrelse, men er oftest højere end elvere, men varrierer i personlihedstræk. De er generelt fredelige men udholdne. De fleste kentaure er malplacerede, selv på Ace og bliver kaldt freaks hvorend de kommer. De hører hverken til hos heste eller mennesker og samler sig somregl i grupper af deres egne.
Bemærk venligst at kentaure kan udvikle en evne over tid. Det er tilladt at bestille en evne senere i spillet for denne art.
Nagaer:
Halvt menneske og halvt slange. I bevægelse er de ofte omkring det gennemsnitlige højde for mennesket, men kan som oftest nå højere højde hvis de ønsker at true, ved at efterligne en slange og ‘rejse’ sig op, ved hjælp af deres slangekroppe.
Deres ellers totale længde variere af hvilken slangeart deres slangedel forestiller. Dem med kvælerslange egenskaber er derfor særligt længere og med et typisk mere complex design (lignende leopard pletter,etc) selvom de egentligt, uanset hvad kan have stortset alle farver, selvom disse ofte er dikteret også af hvor individdet kommer fra.
Nagaer med krop efter en giftslange har som oftest også længere hjørnetænder og benyttelse af gift der hører til den art af giftslange de ‘er’. Farvereglerne er de samme, selvom de oftest kun har en eller to farver, og kun enkelte aftegn.
Men udover hvad der følger med til slangedelen (gift(hvis giftslange), smidighed/Hypermobilitet, kvæleregenskaber(ved at sno sig om andre og klemme), etc), så besidder de ellers ingen overnaturlige evner. Nagaer er oftest enten onde eller neutrale, kun sjældent gode. Et andet anatomisk kendetegn ved nagaer er blandt andet også en tvedelt tunge, spidse øre, nogle gange skæld i ansigtet eller på arme og hænder, måske bryst og skuldre. De har desuden som oftest gerne kløer på deres hænder. De reproduktive organer hos hankønnet er indrettet på samme måde som hos almindelige slanger af hankøn.
Varulv:
Store menneskelignende ulve, der når det ikke er fuldmåne har en menneskeform at søge til. Udenfor fuldmånen og til daglig ligner de helt almindelige mennesker og kan som regelt omgås dem uden problemer, og stadig opføre sig normalt. De aldres langsommere end almindelige mennesker, men er ikke udødelige. Menneskesygdomme kan dog ikke ramme dem. De kan slås ihjel på mange måder, og trods populære myter og trosberetninger, er sølv ikke altid nødvendigt. Ved fuldmåne tager varulven dens monster skikkelse, og vedkommende mister som regelt besindelsen og har kun interesse for at dræbe (De kan typisk ikke huske hvad de foretog sig som ulv, når de bliver normale). Enhver varulv kan skabe nye varulve ved at bide folk der ikke allerede er varulv eller formskifter, og derved føre forbandelsen eller ’sygdommen’ videre. (Syge mennesker som bliver smittede, bliver fri fra deres menneskesygdom men er stadig ‘forbandet’ på samme måde som alle andre varulve). – Det er dog sjældent at blive smittet, da disse monstre ikke gerne lader deres ‘bytte’ leve. Kun ulve med meget stor selvkontrol kan stoppe sig selv fra at dræbe mennesket de ønsker smittet. (Smitten kan ikke overføres mens de er i menneskeform, så bides man af en varulv der er i sin menneskeform, bliver man ikke smittet). – Pelsfarver variere men er typisk samme farve som deres hår i menneskeform, eller nuancer af deres hårfarve fra menneskeform med minimale eller ingen aftegn. (Formskiftere og dyr kan ikke smittes, så hvis en karakter er formskifter og bliver bidt af en varulv, bliver de altså ikke til en varulv.)

Spøgelser (Deriblandt også Ånder)
Spøgelser varrierer en del fra hinanden. fælles for dem er at de kommer fra et univers der eksisterer mellem liv og død. Spøgelser er afdøde karakterer der af en eller anden grund ikke er kommet videre i deres færd mod himlen eller helvede eller det evige liv. Fortabte sjæle så at sige.
Ånder:
En sjæl der ikke har fundet fred. Kan gøre sig usynlig og gå igennem ting men har det problem at de ikke har nogen fysisk kontakt til omverdenen. De kan altså ikke tage ting op eller røre ved ting med deres gennemsigtige krop. De ejer dog evnen til at svæve og flytte ting med tankens kraft. De kan besætte andre personers kroppe. (Bemærk at man skal have tilladelse for powerplay)
Shinigami:
Også kaldet dødsgud, er en form for ånd som er fysisk til stede i verdenen. Dør deres krop kan de finde en ny og bosætte sig i. Deres primære opgave er at passe på åndeverdenen og alt levende, samt hjælpe fortabte sjæle til himlen. Deres opgave er også at bekæmpe Hollows og andet ondt der vil genere freden mellem verdenerne. Shinigami’s har til at hjælpe sig, Kido som er en form for magi med livs energi. De har også hver et form for sværd som har en sjæl. Når dette aktiveres kaldes det Bankai og er typisk Shinigamiens evne.
Hollow/Arrancar:
Hollower er et større væsen som spiser og lever af ånder og sjæle og shinigamier. Mange af dem er svage, men der findes få som er stærke og har spist nok sjæle til at blive til en Arrancar. En Arrancar ligner i højere grad et menneske end en Hollow gør, men fælles for dem er at de bærer en maske i ansigtsregionen, nogle gange også på noget af kroppen. Arrancar og Hollow’s verden hedder Hueco Mundo, men de kan let begå sig i vores verden også. Arrancar bærer våben og kan udløse en Zanpaktou, som er sværdes sjæl. Dette er typisk deres evne.
Visored:
Er en krydsning mellem en Shinigami og Hollow. De er stærke rent energimæssigt og har evnen til at regenerere sig selv. De bærer en hollowmaske, men har også en Bankai i deres Zanpaktou. Dette er typisk deres evne. Nogle kan også bruge Kido, afhængelig af hvilken verden de er vokset op i.

Furries (Også kendt som Anthros)
Dyr som går på to ben og opfører sig mere som menneske end som dyr. De taler menneskesprog, men kan også tale med dyr af deres egen art på dyresprog. De er forvist fra den normale verden ud over Ace og havner tit på Ace uden at have en egentlig evne endnu.
Bemærk venligst at furries kan udvikle en evne over tid. Det er tilladt at bestille en evne senere i spillet for denne art.

Elver (Forskellige typer som f.eks Blodelver og Sortelver hører under her)
Visdom, spidse ører og en lang/høj krop er det der kendetegner elveren. De kan have hårfarver og øjenfarver man ikke ser hos naturligt hos mennesket. Undertiden ses de også i fremmede hudfarver som sort, blå, hvid og rød.
Bemærk venligst at elvere kan udvikle en evne over tid. Det er tilladt at bestille en evne senere i spillet for denne art.
Sorte Elver:
En sorte elvers hud er kulsort, mens deres hår er kridhvidt. Deres øjne synes at skinne med en slags hårdhed og glans som også findes i klar is. Deres kindben er høje og markerede og deres træk er fine ligesom mange andre elver racer. Hvis det ikke var for den styrke som deres udtryk udstråler kunne man let tro at de var en skønhedselskende og kunstnerisk race ligesom mange af de lyse elver racer, blot på grund af deres smukke ydre. Dog farver nogle sorte elverer deres hår sort for lettere at kunne gå i et med skyggerne. En sorte elver kan let ligne en “zombie elver” (undead) men har intet at gøre med de elverer som er genopstået efter døden som en slags zombie. Udseendet af en zombie sorte elver er endnu ukendt, og det vides ikke om sorte elverer overhovedet kan opstå som en zombie elver efter døden, ligesom feks. blod elverer kan. Sorte eleverer er velkendte for deres høje intelligens, og de bliver også respekteret af de andre elver racer på grund af netop det. Sorte elverer er af natur koldblodige, hårdhjertede og nådesløse. Hverken deres sind eller deres opdragelse opfordrer dem til at vise følelse og respekt hvor andre væsner. Det ligger ikke til en sorte elver at glæde sig over livet og overflødige følelser som kærlighed, venskab og hengivenhed, men glæder sig derimod over andres sorger.
Skov Elver:
Skov elvererne er blide og fredelige skabninger, som lever i et med naturen. Deres træk er blidere og ikke specielt kraftige. Skoven giver, hvad en skov elver behøver for at overleve, og en skov elver tager aldrig mere, end hvad han eller hun har brug for. De er beskedne og fredelige i forhold til de andre elver racer som meget mere aggressive. Trods den visdom og tålmodighed som skov elverne har på grund af deres rolige sind og høje alder, er de stadig glade og legesyge. Skov elverer holder af stort set alt liv, og bruger meget af deres tid på at sprede glæde og lykke. Det ligger i deres natur at bringe trøst og lindring til alle der sørger eller lider. Skov elverer bliver direkte kede af det hvis de ikke formår at sprede lyksalighed til alle levende væsner. Følelser som had og vrede ligger i skov elverernes natur, men krig og smerte under andre racers angreb har lært skov elverne hvad det vil sige at føle angst og afsky.
Nat Elver (Kaldorei):
Nat elverer er høje og majetisk bygget. De er kraftigere bygget end de andre elver racer, og også ofte højere. Nat elverer er meget smukke og majetiske med deres mystiske hud og hårfarver. Deres hår kan være alt fra helt hvidt til helt grønt eller rødligt. Deres hud findes også i både meget menneske ligende farver til mere en mere lilla eller blålig nuance. Deres øjne er helt hvide og lyser op. Nat elverer er ligesom blod elverer, fra planeten “Azeroth”. De var en af de første menneskelige skabninger på Azeroth, og var der før menneskerne og endda også før blod elverne. Nat elverer er oprindeligt fra deres store træ af liv; “Teldrassil”. De havde i mange år levet inde i træet, men en stor del af populationen er flyttet væk derfra. Nat elverer er ikke lige så aggressive som sorte elverne, men heller ikke helt fredelige ligesom skov elverne. Ligesom blod elverer mener de at deres race er den oprindelige elver race og dermed også den eneste “rigtige” elver race. Dog har mange nat elverer accepteret blod elverer som en rigtig race også. Nat elverer taler Darnassian, og “Kaldorei” som betyder “børn af stjernene” er betegnelse for nat elver blandt de fleste andre racer.
Blod Elver (Sin’dorei):
Blod elverer er meget smukke, med slanke og fine ansigtstræk – ofte definitionen af perfekt skønhed. De er meget varieret i højden, men er altid slanke. De har helt grønne lysende øjne og umenneskelig lange øjenbryn. Blod elverer kommer ligesom nat elverne, fra planeten “Azeroth”. Deres land hedder “Quel’Thalas” som betyder “høje hjem”. Blod elverer taler “Thalassian” og betegnelsen for blod elver blandt elverer er “Sin’dorei” som betyder “børn af blodet”. Blod elver kan have alle naturlige hår farver, fra helt hvidt til kulsort. Blod elver er i forhold til de andre racer, enormt arrogante og selvglade. De går meget op i skønhed og om at være bedre end alle andre. Blod elveres gud er solen, og de ber til det de kalder “The Eternal Sun” eller “Den Evige Sol”. Solen er det der holder sammen på blod elverne. Det binder familier sammen, ved at give dem evnen til kunne mærke når et familiemedlem er i smerte. Når et familie medlem dør, forsvinder vedkommende ikke forevigt – de eksisterer inde i de tilbageværende familiemedlemmer. Derfor skilles blod elverer aldrig helt fra deres familie. Desuden drikker blod elverer blod som vin nærmest. De holder af smagen af blod, men vil dog helst undgå at drikke sit eget blod.
Zombie Elver (undead):
Zombie elverer er døde elverer som er genopstået som en slags zombie ligende ting. Dog har de fuld intelligens, og kan sagtens huske sit tidligere liv. Der findes zombie blod elverer, zombie skov elverer og zombie nat elverer. Dog er der ingen der ved omkring zombie sorte elverer eller zombie halv elverer. En zombie blod elvers hud/skind er helt gråt, deres hår enten helt hvidt eller helt sort alt efter hvilken farve elveren havde da vedkommende var i live og deres øjne bliver helt lysende røde. En zombie nat elver derimod, har mede gullig eller brunlig hud/skind og også enten hvidt eller sort hår. Deres øjne bliver dog helt lysende blå istedet for. En zombie skov elver har meget bleg nærmest hvid hud, deres hår bliver blot mørkere og mere beskidt end elverens oprindelige hårfarve og deres øjne bliver fjerne hvide ligesom en blind person.
Halv Elver:
En halv elver er en krydsning mellem en elver race og et menneske. De har øjenbryn som et normalt menneske, men elver øjne/irisser. De ligner blot en blanding mellem et menneske og en elver som man ville forestille sig det. Halv elverer er helt vildt set ned på af de andre racer, specielt blod elverer og nat elverer. Blod elverer og nat elverer som selv mener at de er det eneste rigtige elver racer, er de racer der ser mest ned på halv elverer. De håner dem direkte, og opfører sig enormt flabet og ubehøvlet. Sorte elverer og skov elverer bryder sig blot ikke om dem, og ser også ned på dem. Selv de fredelige skov elverer kan ikke lide halv elverer og ser også ned på dem.

Engel
Man kan være født som engel (afkom af to engle), være halv-engel ( afkom af 1 menneske og 1 engel), eller blive velsignet som man dør, og derved blive en engel. Engle er utroligt smukke væsner generelt, og der er oftest køns-forvirring med disse væsner, både af udseende, men også kønsdele. Udover dette kan de hidkalde vinger. Vingerne kan have forskellige farver, alt efter hvor ’ren’ englen er. Sort hvis de er tæt på at blive en falden engel (dæmon), og sne hvide hvis de er rene. Er man halv-engel vil de fra fødslen, og permanent være grå til sorte.

Dæmon
Dæmoner er underverdens liv og sjæl. Frygtelige væsner som tørster efter blod og har et evigt had til alle engle. De fleste dæmoner er enten ufatteligt lyse i huden eller mørke, og alleroftest med mørkt hår i begge tilfælde, og altid røde øjne (med mindre de forsøger at skjule dette). Alle dæmoner har en dæmonisk form, som regel et dyr. Ud over dette kan de også teleportere sig til andre dæmoner.
Note: Alle karakterer med art som dæmon skal have karakterens titel ’evne’. F.eks. dødsengel, reaper, djævel, incubus osv. Er der spørgsmål til rank spørg admin Taco eller opdatør DiamondSketch.
Denne titel er med til at afgøre hvordan dæmonen får sine levekræfter og levemål.
Under f.eks. dæmon ‘evner’ kan visse dæmon mænd få børn (Incubus=mandlig, succubus=kvindelig)

(Har du en idé til en race eller art, kontakt Taco)

Grænsen for hvornår noget er en Evne og hvornår det er en Art, bestemmes og udarbejdes af Taco.
Er du i tvivl om hvad din karakter må som værende en godkendt Art, spørg da i chatten. ?